Безпека транзакцій - одне з головних питань, що виникають при обговоренні оптової торгівлі, імпорту та експорту. Очікування покупця, швидше за все, можуть бути порівнянними з очікуваннями ринку В2С: ви робите замовлення в Інтернеті, платите за нього, а потім чекаєте доставки товару. Якщо щось піде не так, я не переживаю, оскільки транзакції забезпечуються постачальниками платежів.
Однак нам слід пам’ятати, що оптова торгівля відрізняється. Середня вартість угоди в рази перевищує ціну на роздрібному ринку. Крім того, сектор B2B не застосовує закони про захист прав споживачів, оскільки ... в ньому немає споживачів. Суть оптової торгівлі полягає не в купівлі для власних потреб, а в купівлі з метою подальшого перепродажу.
То як забезпечити безпеку транзакції?
Замовлення зразків
При закупівлі у виробників та дистриб’юторів, як правило, є можливість замовити зразки продукції. Це не великі інвестиції, хоча дозволяє попередньо оцінити якість товарів та їх потенціал для перепродажу. Дійсно варто запитати про цей варіант, особливо якщо ви маєте на увазі придбання великої партії товару.
Збір особисто та огляд товару
Більша частина оптового та B2B-бізнесу все ще відбувається очно - головним чином через вищезгадані відмінності між оптовою та роздрібною торгівлею. Перегляд товарів у магазині чи виставковому залі дилера часто допомагає уникнути непорозумінь та сумнівів щодо їх стану та якості.
Акредитив
Це рішення рекомендується особливо у зовнішній торгівлі, імпорті. Операція забезпечується банком-довірителем, який стає стороною торгової угоди. Як правило, це базується на договірній угоді, яка чітко визначає зобов’язання покупця та продавця. Імпортер вносить кошти в банк, а експортер отримує їх лише за умови виконання ним контракту. Таким чином, акредитив забезпечує обидві сторони угоди: імпортера, у разі проблем із товаром та доставкою; та експортера, у разі неплатоспроможності покупця.
Зазначені вище методи значно підвищують безпеку імпорту та експорту, а також оптової торгівлі. Отже, під час наступної операції варто запитати у продавця, яку (-і) пропозицію (-и) він пропонує, і скористатися нею.